Zoeken in blog

vrijdag 21 oktober 2016

Voorbereiding Mispelgelei


Mispels zijn pas lekker en geurig als ze rot zijn.

Vandaag heb ik een deel van de mispels geplukt. De vruchten zijn nog keihard en moeten nog een rottingsproces ondergaan dat ik wel graag wil controleren..als ze nu nog aan de boom blijven heb ik kans dat ze na een storm allemaal aangevreten op de grond liggen.
Met plukken merkte ik dat ze al vrij losjes aan de takken hingen en gemakkelijk in mijn hand vielen.

De vruchten zijn uitzonderlijk groot dit jaar, of dit door de vrij warme zomer en droogte komt daar heb ik eigenlijk geen idee van maar meestal zijn ze wat kleiner.
Ze zijn nu goudbruin en nog keihard.

Ik heb de vruchten in één laag op een dienblad gelegd en daar zullen ze de aankomende week blijven liggen totdat ze veel donkerder bruin worden en zacht..ook wel rot genoemd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten